Zielony User Początkujący

Witam może mnie koledzy za mordują zbesztają itp, ogólnie jestem programistą C# ale postanowiłem również po kodzić w php + framework wybór padł na Yii i tu się pojawiły problemy a może bardziej pytania:)

zbudowałem już 2 stronki bardziej statyczne przy użyciu Yii, chciałbym dodać nową funkcjonalność ( i w tym miejscu dostałem kociego rozumu.)

chciałbym dodać na przykład http://www.yiiframework.com/extension/imagesgallerymanager/

http://www.yiiframework.com/extension/yii-dashboard

moje pytanie jest banalnie idiotyczne rozumiem logikę kodu, ale tu się lekko zakręciłem, jak pobieram coś z extension to tak naprawdę gdzie się to wypakowuje?

w jednym miejscu pisze "modules" -> rozumiem że tworzę sobie takowy katalog :)ok to czaje czy po prostu ładuję wszystko do katalogu /protected/extension/*

przepraszam raz jeszcze za idiotyczne pytanie ale naprawdę albo mam podejście czysto z C# albo jestem tak głupi że nie czaję :D

Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość

Ogólnie w Yii istnieją moduły i cała reszta, czyli wtyczki, rozszerzenia i komponenty. Moduły to "podaplikacje", tzn mają podobną strukturę katalogów co cała twoja aplikacja a główna klasa modułu dziedziczy po CWebApplication.

Cała reszta to dowolne komponenty, czyli widgety, behaviory, modele etc.

Ja przyjąłem taką konwencję, że moduły wrzucam do katalogu modules a rozszerzenia zewnętrzne do extensions. Własne klasy trzymam w components.

Teraz jeśli zaczniesz używać composera to jego konwencja wymusza wrzucanie wszystkiego do vendors, czy to moduł czy nie.

Wszystko to tylko konwencje, w aplikacji nie ma to znaczenia, bo i tak dla ścieżek definiujesz aliasy i przez nie możesz odwoływać się do tego, czego chcesz użyć.

W razie wątpliwości przeczytaj podręcznik, jest na prawdę dobry. No i pisz na forum :slight_smile: Powodzenia.

Pytanie nie jest idiotyczne, zamotane to trochę jest :slight_smile: