Nog Vlamingen / Nederlanders hier?
Posted 25 January 2010 - 03:46 PM
Posted 01 February 2010 - 08:56 AM
Ik ontwikkel al jaren met PHP/mySQL nu ook al enige tijd met jQuery
Ik wou met zend beginnen, maar schoof het steeds terug opzij omdat het niet echt lukte
Met Yii lukte alles van de eerste keer

Dus vanaf nu gaan we hiermee aan de slag.
Posted 05 April 2011 - 04:13 AM
Ik heb een aantal jaar ervaring in procedureel PHP. Hoewel ik op die manier waarschijnlijk (dankzij mijn library) al klaar was geweest, wil ik toch gebruik maken van een professionele framework, waar ik niet hoef te denken aan allerlei tijdrovende her-uitvindingen.
Mijn Yii OTAP omgevingen zijn opgetuigd, basic Yii installatie gereed, de relationele database (InnoDB) is bijna afgerond en dan gaan we echt aan het werk.
Aan iedereen succes!
Posted 05 April 2011 - 08:55 AM
igorb, on 05 April 2011 - 04:13 AM, said:
Ik heb een aantal jaar ervaring in procedureel PHP. Hoewel ik op die manier waarschijnlijk (dankzij mijn library) al klaar was geweest, wil ik toch gebruik maken van een professionele framework, waar ik niet hoef te denken aan allerlei tijdrovende her-uitvindingen.
Mijn Yii OTAP omgevingen zijn opgetuigd, basic Yii installatie gereed, de relationele database (InnoDB) is bijna afgerond en dan gaan we echt aan het werk.
Aan iedereen succes!
Voor zover je het nu benoemd is Yii prima geschikt hiervoor. Succes

NetBeans IDE and Yii projects - Short directions and general tips for managing a Yii application in NetBeans IDE
Posted 27 May 2011 - 04:35 AM
Posted 09 June 2011 - 03:53 AM
Eerste framework, vroeger gewoon php/mysql. Eerste tutorial gevolgd om simpelweg zelf applicatie op te zetten. Nu aan het uitzoeken hoe ik een form kan opbouwen met dropdown boxes die waarden bevatten uit de DB.
Succes iedereen!
Posted 09 June 2011 - 10:33 AM
Tijdje geleden Yii ontdekt. Vroeger enkel (procedureel) php gebruikt, maar met de overstap naar oop was ik al snel overtuigd dat dit het framework was dat me hier enorm gaat bij helpen.
Binnenkort meer als ik het wat onder de knie begin te krijgen...
Posted 21 July 2011 - 07:54 AM
Ik heb hiervoor CakePHP gebruikt. Yii is een stuk fijner. Vooral de autocomplete in Netbeans.
Posted 03 October 2011 - 08:56 AM
Hier een enthousiaste Hollander met Yii aan de slag.
Ziet er veelbelovend uit! Loop nu nog stuk op het opslaan van Many_many relaties in database, maar ben ervan overtuigd dat ook dat zijn weg wel zal vinden.
Groet,
Sander
Posted 07 October 2011 - 08:34 AM
Posted 28 October 2011 - 09:43 AM
Met een collega heb ik verschillende frameworks overlopen, en Yii sprak ons het meeste aan.
Posted 08 November 2011 - 06:27 AM

Posted 08 November 2011 - 08:55 AM

Ik heb de Rights extensie ook vertaald naar het Nederlands. (Zie de thread van die extensie.)
Posted 18 December 2011 - 05:14 PM
Gr. W
Posted 30 January 2012 - 12:39 PM
Allen zit ik als newbie met dit framework behoorlijk vast als het aankomt op een degelijke uitleg ivm many-to-many relaties.
Discussie enz genoeg te vinden, maar is er iemand die bv degelijk kan uitleggen hoe je die bv doet met bv:
Medewerker -> MedewerkerTalen <- Talen
Ik wens bij de form van de medewerker een multi-select dropdown van de talen te geven die de geselecteerde items update in de MedewerkerTalen model bij het update van de medewerker.
Iemand?
Posted 26 June 2012 - 02:43 PM
Net begonnen met Yii te leren. Een aantal jaren met Kohana gewerkt. Maar blijkbaar zijn hier te weinig gebruikers van. Bovendien niet backwards compatible.
Erg onder de indruk van de code die voor jou gegenereerd wordt.
Posted 19 July 2012 - 04:13 PM
Ben nu 3 dagen aan het programmeren met Yii en ik ben verslaafd!
Momenteel ben ik bezig met een open-source (test) project als lesstof voor studenten.
Meer over dit project volgt hopelijk snel.
Zelf ben ik een aantal jaar geleden begonnen met Drupal, daar een tijdje in wezen rondneuzen, maar nu verder naar wat meer verrijking.
Ondanks "de stijle leercurve" wat opzich wel meevalt met alle documentatie en forum berichten online, verwacht ik Yii dus als een mooie introductie voor mijn studenten in de wereld van MVC.
Zie jullie op het forum!
Posted 29 July 2012 - 03:12 AM

Al bijna 3 jaar bezig met Yii en vind het nog altijd een van de beste frameworks die ik tegen gekomen ben

Posted 29 July 2012 - 03:23 AM

Ik ben een newbie developer en na 3 dagen bezig met Yii ben ik nu volledig genezen van Django

groetjes