parę pytań początkującego

Witam

Zaznaczę na wstępie, że jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o php. Chciałbym aby ktoś mi wyjaśnił całą ideę yii. Do tej pory uczyłem się javascript i html. Otwierałem notepad++ i pisałem kod, otwierałem plik *.html i widziałem efekt. W przypadku yii zastanawiam się jak tego używać. Mam zainstalowany xampp (serwer apache), yii wraz z pluginem zainstalowałem według tego co jest na stronie http://www.yiiframework.com/download#yii2 Instalowałem to poprzez jakiś composer, potem jednak ściągnąłem plik zipowy i wypakowałem yii do jednego folderu, który umieściłem w głównym folderze xampp. Chciałem następnie utworzyć swoją pierwszą aplikację według tego co jest tutaj: http://www.yiiframework.com/doc/guide/1.1/pl/quickstart.first-app ale po otworzeniu pliku index.php z tego folderu, ukazuje mi się biała strona z napisem: run(); Proszę napiszcie mi łopatologicznie jak używać tego yii bo kompletnie nie wiem o co w tym chodzi. Dziękuję

Jeśli nie wiesz o co chodzi z PHP, to polecam najpierw skończenie jakiegoś tutoriala do PHP, a dopiero później zajmowanie się frameworkami, bo tak naprawdę wyższy level i chyba każdy wymaga chociaż podstawowej znajomości PHP do zrozumienia dokumentacji.

Yii i Yii2 to różne wersje frameworka, nie możesz ich mieszać.

Bez podstaw php ani rusz. Do tego warto mieć podstawy obiektówki.

W kilku krokach aby odpalić Yii2

Pobierasz i instaluje composer

instalujesz plugin z ww strony przez ciebie.

wchodzisz do folderu xaamp->htdocs, prawym ppm i use composer here albo normalnie przez cmd do tego folderu wchodzisz.

kopiujesz composer create-project --prefer-dist --stability=dev yiisoft/yii2-app-basic basic do okna, enter i instaluje ci się Yii2 wersja basic.

wchodzisz na localhost/app/ web i powinieneś widzieć stronę startową.