ListView

Witam forumowiczów,

Jestem początkującym użytkownikiem Yii2.

Próbuje zmienić widok widgetu ListView, próbuje dojść jak się to robi.

Jak np. wstawić obrazek do komórki listy-tabeli. Albo jak zmienić strzałki „<<” i „>>” na „poprzeni” i „następny”. Generalnie, jak kontrolować widok, podejrzewam, że trzeba dotrzeć do kodu widgetu i pozmieniać go, albo użyć jakiś metod obiektu-widgetu. Gdzie tego szukać i jak to zrobić, ktoś może się orientuje?

Bardzo proszę o pomoc,

Pozdrawiam

Rzeczy, które Cię interesują, znajdziesz w następujących parametrach ListView:

‘layout’ - http://www.yiiframework.com/doc-2.0/yii-widgets-baselistview.html#$layout-detail

‘itemView’ - http://www.yiiframework.com/doc-2.0/yii-widgets-listview.html#$itemView-detail

‘pager’ - http://www.yiiframework.com/doc-2.0/yii-widgets-baselistview.html#$pager-detail

Dzięki za inforamcje.

Pozdrawiam

Witam ponownie,

Jeszcze raz dzięki za pomoc, trochę zgłębiłem temat i nasunął mi się inny problem.

Jak udało mi się zorientować, do tabeli z gridview można dodawać własne kolumny tzn. kolumnę z taką samą wartością dla wszytkich komórek, lub inną wartością dla każdej. Jak osiąnąć to drugie? Jak rozumiem, trzeba

[‘class’ => ‘yii\grid\Kolumna’]

gdzie "Kolumna" to klasa dziedzicząca z yii/grid/Column

Potem, nadpisać metodę

renderDataCell() np. dla wartości komórek.

I tu pojawia się problem.

Jak key i index (klasa Column) mają się dla modelu. Po co jeszcze raz używać modelu, skoro można zdefinować kolumny odpowiednim zapytaniem (find:: z joinem lub polecenie sql). Nie łapie po co to jest. Jeśli sie mylę w idei bardzo bym prosił o korektę mojego toku rozumowania.

Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś się orientuje w temacie.

Dzięki,

Pozdrawiam