Hoe dit het beste te maken met yii

Hallo allemaal,

Ik start dit topic in het NL forum, omdat ik de Engelse taal niet zó goed machtig ben voor dit.

Ik moet voor mijn werk een online roosterapplicatie maken, maar weet niet zo goed hoe dit zo aan te pakken dat het ook goed werkt.

De bedoeling is dat ik het volgende toon aan de admin.

Elke gebruiker heeft dus per dag zijn eigen planning.

305

rooster.png

Wat betreft de planning: Hiervoor zijn er bepaalde tijdsloten gedefinieerd. Zo heb je bijvoorbeeld tijdslot ‘om’ voor ochtend middag. En bijvoorbeeld ‘A’ voor middag en avond en ‘a’ voor alleen avond.

Het is de bedoeling dat zo’n tijdslot ingevuld wordt, eventuele meerdere kommagescheiden.

Nu mijn vraag: Ik wil dit zo efficient mogelijk opslaan in de database, maar ook de snelheid behouden. Ik wil die 12 roosters in een jaar wel zo snel mogelijk kunnen renderen zodat de gebruiker er niet lang op hoeft te wachten.

NB. Er komt ook een soort van overzichtspagina die voor de eindgebruiker van belang is zodat hij snel kan zien wanneer hij moet werken, die heeft geen edit mogelijkheid.

Wat de onderste 3 rijen totalen betreft: Daar staan de totalen van de kolom van de mensen die 's ochtends, middags en savonds aanwezig zijn.

Hebben jullie zo ideen?

als een php array in de database inlezen of per maand per gebruiker een serie maken ex:

januarie = {abc, cde,cd,de,de,de,d,egr,g,g,g,g,d,s,s,s} ==> totdat je er 30 hebt en die uitlezen uit mysql als tekst en naar een array transporteren, ik denk dat je dan het snelste bent anders heb ik geen idee hoe je dit zou kunnen doen.

In ieder geval YiiFramework is meer als snel genoeg dus zelfs is je code niet optimaal (wat meesstal het geval is bij versie 1).

Denkt er goed over na op papier en kijk ook eens naar andere agenda of kalender beheerderprogramma’s geschreven in php. (opensourcecms.com)(hotscripts.com)

bekijk serialize() in de pho manual